Film: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 11: Linia 11:
 
# S. Jackiewicz, Antropologia filmu
 
# S. Jackiewicz, Antropologia filmu
 
# Siegfried Kracauer, Teoria filmu, Warszawa 1975
 
# Siegfried Kracauer, Teoria filmu, Warszawa 1975
 +
# Marcel Martin, Le language cinematographique, Paryż 1955.
 
# Hugo Münsterberg, Dramat kinowy
 
# Hugo Münsterberg, Dramat kinowy
 
# Jerzy Płażewski, Język filmu, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe: Warszawa 1961.
 
# Jerzy Płażewski, Język filmu, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe: Warszawa 1961.

Wersja z 14:40, 24 lis 2020

  • praksinoskop, fenakistiskop, zoetrop, bioskop, kinematograf, kineskop

Bibliografia

  1. R. Arnheim, Film jako sztuka
  2. A. Bazin, Film i rzeczywistość
  3. A. Bazin, Le langage de notre temps, w: Regards neufs sur le cinema, Editions du Seuil, Paryż 1953.
  4. Siergiej Eisenstein, Wybór pism, przeł. Leo Hochberg i inni, Warszawa 1959.
  5. E. Gombrich, Sztuka i złudzenie
  6. Alicja Helman, Jacek Ostaszewski, Historia myśli filmowej, Gdańsk 2007.
  7. A. Helman (red.), Panorama współczesnej myśli filmowej
  8. S. Jackiewicz, Antropologia filmu
  9. Siegfried Kracauer, Teoria filmu, Warszawa 1975
  10. Marcel Martin, Le language cinematographique, Paryż 1955.
  11. Hugo Münsterberg, Dramat kinowy
  12. Jerzy Płażewski, Język filmu, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe: Warszawa 1961.
  13. Jerzy Płażewski, Historia filmu, Warszawa 2010.
  14. Monika Talarczyk-Gubala, PRL sie smieje. Polska komedia filmowa z lat 1945-1989
  15. Dżiga Wiertow, Człowiek z kamerą
  16. D. Bordwell, Narration in the Fiction Film, 1985.


Metafora platońska:

  1. J.-L. Baudry, Projektor: metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenie rzeczywistości, w: A. Helman (red.), Panorama współczesnej myśli filmowej