K. Krzysztofek (red.), Kody McLuhana

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj

Spis treści:

— Kazimierz Krzysztofek: Zdekodowane kody [s. 9]

I.   Mapowanie mediów — sześć wykładów Derricka de Kerckhove’a

— Przeciw architekturze (architektura inteligencji) [s. 37] — Umysł dotyku. Obraz, ciało, taktylność, fotografia [s. 45] — Doświadczenie widza [s. 52] — Art+Com wśród pionierów sztuki globalnej [s. 70] — Myśleć przez Ziemię. O sztuce Phillipe’a Boissonneta [s. 74] — Przyszłość 2030 [s. 81]

II.  McLuhan czytany na nowo — od globalnej wioski do inteligencji konektywnej

— Tadeusz Sławek: McLuhan i NIC-ość techniki [s. 91] — Andrzej Gwóźdź: Zrozumieć McLuhana, czyli o gorącej telewizji naszych czasów [s. 109] — Justyna Kucharska, Katarzyna Stanisz: Migrujące audytoria i mobilne teksty kultury. Diaspory w globalnej wiosce [s. 123] — Anna Maj: Wikifikacja wiedzy, Travel 2.0 i globalhood [s. 143] — Patrycja Rudnicka: Psychologiczne właściwości środowisk Web 2.0 [s. 169] — Karol Piekarski: Wolność i kontrola w modelu cloud computing [s. 187]

III.   Sztuka nowomedialna i design —  artyści wobec tradycji determinizmu technologicznego

— Ryszard W. Kluszczyński: Od kinestezji do interaktywności. Fragment z dziejów sztuki interaktywnej [s. 203] — Sidey Myoo: Elektroniczny autoportret [s. 215] — Marian Oslislo: Old and New Dreams [s. 225] — Piotr Zawojski: Obrazy psychosomatyczne. „Feed” Kurta Hentschlägera jako doświadczenie transgresyjne [s. 231] — Marcin Składanek: Meta-design. Strategie, narzędzia i wspólnoty kreatywne na przykładzie Processing [s. 251] — Michał Derda-Nowakowski: Interfejsy wiedzy i pamięci. Uwagi o designie [s. 265]