Karol Irzykowski: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 2: | Linia 2: | ||
* Edison, Prószyński: kinetofon = kinematograf + fonograf, połączenie "znaków ruchu ze znakami głosu"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | * Edison, Prószyński: kinetofon = kinematograf + fonograf, połączenie "znaków ruchu ze znakami głosu"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | ||
* "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | * "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | ||
+ | * "Czy zechce kto uczęszczać do kinoteatru, gdy będzie miał kinetofon, a w nim dramaty, opery i operetki"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | ||
+ | |||
==Przypisy== | ==Przypisy== |
Wersja z 17:51, 17 lis 2020
- "kino jest widzialnością obcowania człowieka z materią"[1]
- Edison, Prószyński: kinetofon = kinematograf + fonograf, połączenie "znaków ruchu ze znakami głosu"[2]
- "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"[3]
- "Czy zechce kto uczęszczać do kinoteatru, gdy będzie miał kinetofon, a w nim dramaty, opery i operetki"[4]