Karol Irzykowski: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 2: Linia 2:
 
* Edison, Prószyński: kinetofon = kinematograf + fonograf, połączenie "znaków ruchu ze znakami głosu"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref>
 
* Edison, Prószyński: kinetofon = kinematograf + fonograf, połączenie "znaków ruchu ze znakami głosu"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref>
 
* "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref>
 
* "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref>
 +
* "Czy zechce kto uczęszczać do kinoteatru, gdy będzie miał kinetofon, a w nim dramaty, opery i operetki"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref>
 +
  
 
==Przypisy==
 
==Przypisy==

Wersja z 17:51, 17 lis 2020

  • "kino jest widzialnością obcowania człowieka z materią"[1]
  • Edison, Prószyński: kinetofon = kinematograf + fonograf, połączenie "znaków ruchu ze znakami głosu"[2]
  • "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"[3]
  • "Czy zechce kto uczęszczać do kinoteatru, gdy będzie miał kinetofon, a w nim dramaty, opery i operetki"[4]


Przypisy

  1. Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 26.
  2. Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.
  3. Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.
  4. Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.