Karol Irzykowski: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 3: | Linia 3: | ||
* "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | * "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | ||
* "Czy zechce kto uczęszczać do kinoteatru, gdy będzie miał kinetofon, a w nim dramaty, opery i operetki"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | * "Czy zechce kto uczęszczać do kinoteatru, gdy będzie miał kinetofon, a w nim dramaty, opery i operetki"<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | ||
+ | * "Czyż bowiem kinetofon nie jest powrotem do teatru? Ruch i głos razem - to przecież teatr."<ref>Karol Irzykowski, X Muza, Warszawa 1977, s. 34.</ref> | ||
==Przypisy== | ==Przypisy== |
Wersja z 12:29, 18 lis 2020
- "kino jest widzialnością obcowania człowieka z materią"[1]
- Edison, Prószyński: kinetofon = kinematograf + fonograf, połączenie "znaków ruchu ze znakami głosu"[2]
- "Przecież kino było dotychczas dla szerokiej publiczności tylko tanim surogatem teatru; tyle nawet biadano nad tym, że odbiera teatrowi widzów"[3]
- "Czy zechce kto uczęszczać do kinoteatru, gdy będzie miał kinetofon, a w nim dramaty, opery i operetki"[4]
- "Czyż bowiem kinetofon nie jest powrotem do teatru? Ruch i głos razem - to przecież teatr."[5]