Arnold Hauser: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | * "Ta rapsodyczność, odróżniająca najwyraźniej powieść nową od starsze, jest zarazem cechą, która sprawia w nowej powieści najbardziej filmowe wrażenie. Brak ciągłości fabuły i prowadzenia scen, nagłość myśli i nastrojów, względność i niekonsekwencja miar czasu u Prousta i Joyce'a, Dos Passosa i Wirginii Wolf przypomina cięcia, przesłony i interpolacje filmu"<ref>Arnold Hauser, Społeczna historia literatury i sztuki, t. II, s. 377.</ref> | + | * "Ta rapsodyczność, odróżniająca najwyraźniej powieść nową od starsze, jest zarazem cechą, która sprawia w nowej powieści najbardziej filmowe wrażenie. Brak ciągłości fabuły i prowadzenia scen, nagłość myśli i nastrojów, względność i niekonsekwencja miar czasu u Prousta i Joyce'a, Dos Passosa i Wirginii Wolf przypomina cięcia, przesłony i interpolacje filmu"<ref>Arnold Hauser, Pod znakiem filmu, w: Arnold Hauser, Społeczna historia literatury i sztuki, przeł. Janina Ruszczycówna, Warszawa 1974, t. II, s. 377.</ref> |
==Przypisy== | ==Przypisy== |
Aktualna wersja na dzień 13:06, 1 gru 2020
- "Ta rapsodyczność, odróżniająca najwyraźniej powieść nową od starsze, jest zarazem cechą, która sprawia w nowej powieści najbardziej filmowe wrażenie. Brak ciągłości fabuły i prowadzenia scen, nagłość myśli i nastrojów, względność i niekonsekwencja miar czasu u Prousta i Joyce'a, Dos Passosa i Wirginii Wolf przypomina cięcia, przesłony i interpolacje filmu"[1]
Przypisy
- ↑ Arnold Hauser, Pod znakiem filmu, w: Arnold Hauser, Społeczna historia literatury i sztuki, przeł. Janina Ruszczycówna, Warszawa 1974, t. II, s. 377.