Arnold Hauser: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
 
Linia 1: Linia 1:
* "Ta rapsodyczność, odróżniająca najwyraźniej powieść nową od starsze, jest zarazem cechą, która sprawia w nowej powieści najbardziej filmowe wrażenie. Brak ciągłości fabuły i prowadzenia scen, nagłość myśli i nastrojów, względność i niekonsekwencja miar czasu u Prousta i Joyce'a, Dos Passosa i Wirginii Wolf przypomina cięcia, przesłony i interpolacje filmu"<ref>Arnold Hauser, Społeczna historia literatury i sztuki, t. II, s. 377.</ref>
+
* "Ta rapsodyczność, odróżniająca najwyraźniej powieść nową od starsze, jest zarazem cechą, która sprawia w nowej powieści najbardziej filmowe wrażenie. Brak ciągłości fabuły i prowadzenia scen, nagłość myśli i nastrojów, względność i niekonsekwencja miar czasu u Prousta i Joyce'a, Dos Passosa i Wirginii Wolf przypomina cięcia, przesłony i interpolacje filmu"<ref>Arnold Hauser, Pod znakiem filmu, w: Arnold Hauser, Społeczna historia literatury i sztuki, przeł. Janina Ruszczycówna, Warszawa 1974, t. II, s. 377.</ref>
 
==Przypisy==
 
==Przypisy==

Aktualna wersja na dzień 13:06, 1 gru 2020

  • "Ta rapsodyczność, odróżniająca najwyraźniej powieść nową od starsze, jest zarazem cechą, która sprawia w nowej powieści najbardziej filmowe wrażenie. Brak ciągłości fabuły i prowadzenia scen, nagłość myśli i nastrojów, względność i niekonsekwencja miar czasu u Prousta i Joyce'a, Dos Passosa i Wirginii Wolf przypomina cięcia, przesłony i interpolacje filmu"[1]

Przypisy

  1. Arnold Hauser, Pod znakiem filmu, w: Arnold Hauser, Społeczna historia literatury i sztuki, przeł. Janina Ruszczycówna, Warszawa 1974, t. II, s. 377.