Autor: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika) | |||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | "Wewnątrz utworu autor stanowi dla czytelnika całokształt zasad twórczych, które należy respektować, jedność transgredientnych składników widzenia, aktywnie odnoszonych do bohatera i jego świata. Zindywidualizowanie go jako człowieka jest już wtórnym aktem twórczym, jaki spełnia czytelnik, krytyk czy historyk, niezależnym od samego artysty jako aktywnej zasady widzenia, aktem, w którym odbieramy mu aktywność"<ref>Michaił Bachtin, Autor i bohater w działalności artystycznej, w: Estetyka twórczości słownej, przeł. D. Ulicka, Warszawa 1986, s. 275.</ref> | ||
+ | |||
+ | ==Bibliografia== | ||
# Martha Woodmansee, Peter Jaszi, The Construction of Authorship: Textual Appropriation in Law and Literature, Durham: Duke University Press, 1994. | # Martha Woodmansee, Peter Jaszi, The Construction of Authorship: Textual Appropriation in Law and Literature, Durham: Duke University Press, 1994. | ||
# Elizabeth Eisenstein, The printing press as an agent of change: communications and cultural transformations in early modern Europe (2 vols. ed.). Cambridge UK: Cambridge University Press. 1979 | # Elizabeth Eisenstein, The printing press as an agent of change: communications and cultural transformations in early modern Europe (2 vols. ed.). Cambridge UK: Cambridge University Press. 1979 | ||
# Sawicki, Między autorem a podmiotem mówiącym: Polityka interpretacja sacrum Warszawa 1981 | # Sawicki, Między autorem a podmiotem mówiącym: Polityka interpretacja sacrum Warszawa 1981 | ||
+ | |||
+ | ==Przypisy== |
Aktualna wersja na dzień 16:13, 25 maj 2020
"Wewnątrz utworu autor stanowi dla czytelnika całokształt zasad twórczych, które należy respektować, jedność transgredientnych składników widzenia, aktywnie odnoszonych do bohatera i jego świata. Zindywidualizowanie go jako człowieka jest już wtórnym aktem twórczym, jaki spełnia czytelnik, krytyk czy historyk, niezależnym od samego artysty jako aktywnej zasady widzenia, aktem, w którym odbieramy mu aktywność"[1]
Bibliografia
- Martha Woodmansee, Peter Jaszi, The Construction of Authorship: Textual Appropriation in Law and Literature, Durham: Duke University Press, 1994.
- Elizabeth Eisenstein, The printing press as an agent of change: communications and cultural transformations in early modern Europe (2 vols. ed.). Cambridge UK: Cambridge University Press. 1979
- Sawicki, Między autorem a podmiotem mówiącym: Polityka interpretacja sacrum Warszawa 1981
Przypisy
- ↑ Michaił Bachtin, Autor i bohater w działalności artystycznej, w: Estetyka twórczości słownej, przeł. D. Ulicka, Warszawa 1986, s. 275.