Autor: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
m (1 wersja)
 
Linia 1: Linia 1:
 +
"Wewnątrz utworu autor stanowi dla czytelnika całokształt zasad twórczych, które należy respektować, jedność transgredientnych składników widzenia, aktywnie odnoszonych do bohatera i jego świata. Zindywidualizowanie go jako człowieka jest już wtórnym aktem twórczym, jaki spełnia czytelnik, krytyk czy historyk, niezależnym od samego artysty jako aktywnej zasady widzenia, aktem, w którym odbieramy mu aktywność"<ref>Michaił Bachtin, Autor i bohater w działalności artystycznej, w: Estetyka twórczości słownej, przeł. D. Ulicka, Warszawa 1986, s. 275.</ref>
 +
 +
==Bibliografia==
 
# Martha Woodmansee, Peter Jaszi, The Construction of Authorship: Textual Appropriation in Law and Literature, Durham: Duke University Press, 1994.
 
# Martha Woodmansee, Peter Jaszi, The Construction of Authorship: Textual Appropriation in Law and Literature, Durham: Duke University Press, 1994.
 
# Elizabeth Eisenstein, The printing press as an agent of change: communications and cultural transformations in early modern Europe (2 vols. ed.). Cambridge UK: Cambridge University Press. 1979
 
# Elizabeth Eisenstein, The printing press as an agent of change: communications and cultural transformations in early modern Europe (2 vols. ed.). Cambridge UK: Cambridge University Press. 1979
 
# Sawicki, Między autorem a podmiotem mówiącym: Polityka interpretacja sacrum Warszawa 1981
 
# Sawicki, Między autorem a podmiotem mówiącym: Polityka interpretacja sacrum Warszawa 1981
 +
 +
==Przypisy==

Aktualna wersja na dzień 16:13, 25 maj 2020

"Wewnątrz utworu autor stanowi dla czytelnika całokształt zasad twórczych, które należy respektować, jedność transgredientnych składników widzenia, aktywnie odnoszonych do bohatera i jego świata. Zindywidualizowanie go jako człowieka jest już wtórnym aktem twórczym, jaki spełnia czytelnik, krytyk czy historyk, niezależnym od samego artysty jako aktywnej zasady widzenia, aktem, w którym odbieramy mu aktywność"[1] 

Bibliografia

  1. Martha Woodmansee, Peter Jaszi, The Construction of Authorship: Textual Appropriation in Law and Literature, Durham: Duke University Press, 1994.
  2. Elizabeth Eisenstein, The printing press as an agent of change: communications and cultural transformations in early modern Europe (2 vols. ed.). Cambridge UK: Cambridge University Press. 1979
  3. Sawicki, Między autorem a podmiotem mówiącym: Polityka interpretacja sacrum Warszawa 1981

Przypisy

  1. Michaił Bachtin, Autor i bohater w działalności artystycznej, w: Estetyka twórczości słownej, przeł. D. Ulicka, Warszawa 1986, s. 275.