Fikcja: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | * Frege: "Jak grzmot teatralny jest tylko niby-grzmotem, a teatralny pojedynek - niby-pojedynkiem, tak i twierdzenie teatralne jest tylko niby-twierdzeniem", s. 108 | + | * Frege: "Jak grzmot teatralny jest tylko niby-grzmotem, a teatralny pojedynek - niby-pojedynkiem, tak i twierdzenie teatralne jest tylko niby-twierdzeniem. Jest to jedynie zabawa, fikcja literacka. Aktor grając niczego nie twierdzi, i nie kłamie, mówiąc coś, o czego fałszywości jest przekonany. W literaturze wyraża się myśli, ale mimo formy oznajmującej nie stawia się ich jako prawdziwych, choć sugeruje może słuchaczowi, by sam wydał sąd twierdzący", s. 108 |
==Bibliografia== | ==Bibliografia== | ||
* Jerzy Pelc, O wartości logicznej i charakterze asertywnym zdań w dziele literackim | * Jerzy Pelc, O wartości logicznej i charakterze asertywnym zdań w dziele literackim | ||
* Gottlob Frege, Myśl. Studium logiczne | * Gottlob Frege, Myśl. Studium logiczne |
Aktualna wersja na dzień 18:50, 30 paź 2023
- Frege: "Jak grzmot teatralny jest tylko niby-grzmotem, a teatralny pojedynek - niby-pojedynkiem, tak i twierdzenie teatralne jest tylko niby-twierdzeniem. Jest to jedynie zabawa, fikcja literacka. Aktor grając niczego nie twierdzi, i nie kłamie, mówiąc coś, o czego fałszywości jest przekonany. W literaturze wyraża się myśli, ale mimo formy oznajmującej nie stawia się ich jako prawdziwych, choć sugeruje może słuchaczowi, by sam wydał sąd twierdzący", s. 108
Bibliografia
- Jerzy Pelc, O wartości logicznej i charakterze asertywnym zdań w dziele literackim
- Gottlob Frege, Myśl. Studium logiczne