Film: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 1: Linia 1:
 
# R. Arnheim, Film jako sztuka
 
# R. Arnheim, Film jako sztuka
 
# A. Bazin, Film i rzeczywistość
 
# A. Bazin, Film i rzeczywistość
# S. Eisenstein, Wybór pism
+
# Siergiej  Eisenstein, Wybór pism, przeł. Leo Hochberg i inni, Warszawa 1959.
 
# E. Gombrich, Sztuka i złudzenie
 
# E. Gombrich, Sztuka i złudzenie
 
# Alicja Helman, Jacek Ostaszewski, Historia myśli filmowej, Gdańsk 2007.
 
# Alicja Helman, Jacek Ostaszewski, Historia myśli filmowej, Gdańsk 2007.

Wersja z 15:08, 14 maj 2020

  1. R. Arnheim, Film jako sztuka
  2. A. Bazin, Film i rzeczywistość
  3. Siergiej Eisenstein, Wybór pism, przeł. Leo Hochberg i inni, Warszawa 1959.
  4. E. Gombrich, Sztuka i złudzenie
  5. Alicja Helman, Jacek Ostaszewski, Historia myśli filmowej, Gdańsk 2007.
  6. A. Helman (red.), Panorama współczesnej myśli filmowej
  7. S. Jackiewicz, Antropologia filmu
  8. Siegfried Kracauer, Teoria filmu, Warszawa 1975
  9. Hugo Münsterberg, Dramat kinowy
  10. Jerzy Płażewski, Język filmu, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe: Warszawa 1961.
  11. Monika Talarczyk-Gubala, PRL sie smieje. Polska komedia filmowa z lat 1945-1989
  12. Dżiga Wiertow, Człowiek z kamerą
  13. D. Bordwell, Narration in the Fiction Film, 1985.


Metafora platońska:

  1. J.-L. Baudry, Projektor: metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenie rzeczywistości, w: A. Helman (red.), Panorama współczesnej myśli filmowej