Film: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 11: | Linia 11: | ||
# Monika Talarczyk-Gubala, PRL sie smieje. Polska komedia filmowa z lat 1945-1989 | # Monika Talarczyk-Gubala, PRL sie smieje. Polska komedia filmowa z lat 1945-1989 | ||
# Dżiga Wiertow, Człowiek z kamerą | # Dżiga Wiertow, Człowiek z kamerą | ||
+ | # D. Bordwell, Narration in the Fiction Film, 1985. | ||
Metafora platońska: | Metafora platońska: | ||
# J.-L. Baudry, Projektor: metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenie rzeczywistości, w: A. Helman (red.), Panorama współczesnej myśli filmowej | # J.-L. Baudry, Projektor: metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenie rzeczywistości, w: A. Helman (red.), Panorama współczesnej myśli filmowej |
Wersja z 01:01, 18 kwi 2018
- R. Arnheim, Film jako sztuka
- A. Bazin, Film i rzeczywistość
- S. Eisenstein, Wybór pism
- E. Gombrich, Sztuka i złudzenie
- Alicja Helman, Jacek Ostaszewski, Historia myśli filmowej, Gdańsk 2007.
- A. Helman (red.), Panorama współczesnej myśli filmowej
- S. Jackiewicz, Antropologia filmu
- Siegfried Kracauer, Teoria filmu, Warszawa 1975
- Hugo Münsterberg, Dramat kinowy
- Jerzy Płażewski, Język filmu, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe: Warszawa 1961.
- Monika Talarczyk-Gubala, PRL sie smieje. Polska komedia filmowa z lat 1945-1989
- Dżiga Wiertow, Człowiek z kamerą
- D. Bordwell, Narration in the Fiction Film, 1985.
Metafora platońska:
- J.-L. Baudry, Projektor: metapsychologiczne wyjaśnienie wrażenie rzeczywistości, w: A. Helman (red.), Panorama współczesnej myśli filmowej