Ludobójstwo: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 20: | Linia 20: | ||
* Czapliński, P. (2015). Katastrofa wsteczna. Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka, (25), 37-66. | * Czapliński, P. (2015). Katastrofa wsteczna. Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka, (25), 37-66. | ||
* Lemkin, Raphael (2008). Axis rule in occupied Europe : laws of occupation, analysis of government, proposals for redress. Clark, NJ: Lawbook Exchange. | * Lemkin, Raphael (2008). Axis rule in occupied Europe : laws of occupation, analysis of government, proposals for redress. Clark, NJ: Lawbook Exchange. | ||
+ | * Melanie, Altanian 2021 Genocide Denial as Testimonial Opression, Social Epistemology, 35, 2 | ||
+ | * Mathias Thaler 2012 Just pretending: policical apologies for historicical injustice and vice's tribute to virtue, Critical Review of Internation Social and Political Philosophy 15, 3. |
Wersja z 18:34, 5 maj 2022
- Raphael Lemkin wprowadza pojęcie
Czapliński
Świadkowie nie widzieli, gdy trwała, nie rozpoznali jej istoty, nie wymyślili środków zapobiegawczych na przyszłość. Kiedy po jakimś czasie ich potomkowie odzyskują zdolność widzenia i rozumienia, kiedy opracowują środki zaradcze, kata-strofa, która już kiedyś nastąpiła, zaczyna dziać się powtórnie – rozprzestrzeniając się we wszystkich kierunkach. -- Definicja
Być może jednak w tym właśnie tkwi sedno koncepcji Grynberga, który uświadamiał, że społeczeństwo dopiero wtedy staje się otwarte i dopiero wtedy nie przedłuża katastrofy wykluczania, gdy stwarza warunki osobnego istnienia swoim grupom. -- Warunek otwartości społeczeństwa
paradygmatem zwykłości czy też paradygmatem normalnościowym -- Nowy paradygmat w badaniach nad zagładą
Bibliografia
- Czapliński, P. (2015). Katastrofa wsteczna. Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka, (25), 37-66.
- Lemkin, Raphael (2008). Axis rule in occupied Europe : laws of occupation, analysis of government, proposals for redress. Clark, NJ: Lawbook Exchange.
- Melanie, Altanian 2021 Genocide Denial as Testimonial Opression, Social Epistemology, 35, 2
- Mathias Thaler 2012 Just pretending: policical apologies for historicical injustice and vice's tribute to virtue, Critical Review of Internation Social and Political Philosophy 15, 3.