Multimedia: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | ==Sztuka multimediów== | ||
+ | * dwa pojęcia multimediów<ref>Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 507</ref>: | ||
+ | *# klasyczne: lata 60.-70. XX w., performance, sztuka konceptualna i medialna: praktyki interdyscyplinarne na żywo (projekcja slajdów, film, muzyka, taniec, tekst); Laurie Anderson<ref>Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 504</ref> | ||
+ | *# interaktywno-hipertekstualne: lata 90., doświadczane interaktywnie, indywidualnie przed monitorem komputera, dzieją się w cyberprzestrzeni (CD-ROM, VR, WWW), posługują się rysunkiem, malarstwem, grafiką, fotografią, filmem, dźwiękiem, słowem mówionym i pisanym, muzyką, dokonując ich pełnej integracji<ref>Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 506</ref> | ||
+ | ==Literatura== | ||
# Multimedia / Dominique Monet ; tł. Paweł Latko. - Katowice : „Książnica”, 1999. | # Multimedia / Dominique Monet ; tł. Paweł Latko. - Katowice : „Książnica”, 1999. | ||
# R.W. Kluszczyński, FILM - WIDEO - MULTIMEDIA. Sztuka ruchomego obrazu w kulturze elektronicznej, Warszawa 1999. | # R.W. Kluszczyński, FILM - WIDEO - MULTIMEDIA. Sztuka ruchomego obrazu w kulturze elektronicznej, Warszawa 1999. | ||
# Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, w: Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku, red. Maryla Hopfinger, Oficyna Naukowa: Warszawa 2005. | # Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, w: Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku, red. Maryla Hopfinger, Oficyna Naukowa: Warszawa 2005. | ||
# Edward Balcerzan, W stronę genologii multimedialnej, „Teksty Drugie” 1999, nr 6. | # Edward Balcerzan, W stronę genologii multimedialnej, „Teksty Drugie” 1999, nr 6. | ||
+ | ==Przypisy== |
Wersja z 18:22, 11 sty 2021
Sztuka multimediów
- dwa pojęcia multimediów[1]:
- klasyczne: lata 60.-70. XX w., performance, sztuka konceptualna i medialna: praktyki interdyscyplinarne na żywo (projekcja slajdów, film, muzyka, taniec, tekst); Laurie Anderson[2]
- interaktywno-hipertekstualne: lata 90., doświadczane interaktywnie, indywidualnie przed monitorem komputera, dzieją się w cyberprzestrzeni (CD-ROM, VR, WWW), posługują się rysunkiem, malarstwem, grafiką, fotografią, filmem, dźwiękiem, słowem mówionym i pisanym, muzyką, dokonując ich pełnej integracji[3]
Literatura
- Multimedia / Dominique Monet ; tł. Paweł Latko. - Katowice : „Książnica”, 1999.
- R.W. Kluszczyński, FILM - WIDEO - MULTIMEDIA. Sztuka ruchomego obrazu w kulturze elektronicznej, Warszawa 1999.
- Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, w: Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku, red. Maryla Hopfinger, Oficyna Naukowa: Warszawa 2005.
- Edward Balcerzan, W stronę genologii multimedialnej, „Teksty Drugie” 1999, nr 6.