Multimedia: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
m (1 wersja)
(Sztuka multimediów)
 
(Nie pokazano 4 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 +
==Sztuka multimediów==
 +
* dwa pojęcia multimediów<ref>Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 507</ref>:
 +
*# klasyczne: lata 60.-70. XX w., performance, sztuka konceptualna i medialna: praktyki interdyscyplinarne na żywo (projekcja slajdów, film, muzyka, taniec, tekst); Laurie Anderson<ref>Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 504</ref>
 +
*# interaktywno-hipertekstualne: lata 90., doświadczane interaktywnie, indywidualnie przed monitorem komputera, dzieją się w cyberprzestrzeni (CD-ROM, VR, WWW), posługują się rysunkiem, malarstwem, grafiką, fotografią, filmem, dźwiękiem, słowem mówionym i pisanym, muzyką, dokonując ich pełnej integracji<ref>Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 506</ref>; np. Toshio Iwai, Piano as an Image Media 1995<ref>Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 510</ref>
  
Multimedia / Dominique Monet ; tł. Paweł Latko. - Katowice : „Książnica”, 1999.
+
==Literatura==
 +
# Multimedia / Dominique Monet ; tł. Paweł Latko. - Katowice : „Książnica”, 1999.
 +
# R.W. Kluszczyński, FILM - WIDEO - MULTIMEDIA. Sztuka ruchomego obrazu w kulturze elektronicznej, Warszawa 1999.
 +
# Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, w: Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku, red. Maryla Hopfinger, Oficyna Naukowa: Warszawa 2005.
 +
# Edward Balcerzan, W stronę genologii multimedialnej, „Teksty Drugie” 1999, nr 6.
 +
==Przypisy==

Aktualna wersja na dzień 18:45, 11 sty 2021

Sztuka multimediów

  • dwa pojęcia multimediów[1]:
    1. klasyczne: lata 60.-70. XX w., performance, sztuka konceptualna i medialna: praktyki interdyscyplinarne na żywo (projekcja slajdów, film, muzyka, taniec, tekst); Laurie Anderson[2]
    2. interaktywno-hipertekstualne: lata 90., doświadczane interaktywnie, indywidualnie przed monitorem komputera, dzieją się w cyberprzestrzeni (CD-ROM, VR, WWW), posługują się rysunkiem, malarstwem, grafiką, fotografią, filmem, dźwiękiem, słowem mówionym i pisanym, muzyką, dokonując ich pełnej integracji[3]; np. Toshio Iwai, Piano as an Image Media 1995[4]

Literatura

  1. Multimedia / Dominique Monet ; tł. Paweł Latko. - Katowice : „Książnica”, 1999.
  2. R.W. Kluszczyński, FILM - WIDEO - MULTIMEDIA. Sztuka ruchomego obrazu w kulturze elektronicznej, Warszawa 1999.
  3. Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, w: Nowe media w komunikacji społecznej XX wieku, red. Maryla Hopfinger, Oficyna Naukowa: Warszawa 2005.
  4. Edward Balcerzan, W stronę genologii multimedialnej, „Teksty Drugie” 1999, nr 6.

Przypisy

  1. Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 507
  2. Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 504
  3. Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 506
  4. Ryszard W. Kluszczyński, Sztuka multimediów, s. 510