PNFN: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 1: | Linia 1: | ||
− | + | Kosztorys | |
− | + | ||
− | + | ||
4. Koszty podróżyc: a. raz w roku – internnen workshop | 4. Koszty podróżyc: a. raz w roku – internnen workshop | ||
(a) podróż: 250 euro samolot, 60 euro pociąg = 310 euro | (a) podróż: 250 euro samolot, 60 euro pociąg = 310 euro |
Aktualna wersja na dzień 19:27, 4 lis 2021
Kosztorys
4. Koszty podróżyc: a. raz w roku – internnen workshop (a) podróż: 250 euro samolot, 60 euro pociąg = 310 euro (b) hotel: 3*80 euro = 240 euro (c) suma: 550 euro / osoba 5. 3 osoby z polskiej stron\y=1650 euro 6. 3 Arbeitstreffen i 1 Tagung: (a) Arbeitstreffen: w pierwszej połowie 1. roku (5000€) (b) Taggung: na końcu 2. roku – z zaproszonymi ekspertami (koszty podróży, noclegu, wynagrodzenie): i. 3 osoby z Karlsruhe – 1650 euro ii. 1 osoba z USA 1000 euro + 3 * 80 euro=1500 euro iii. 2 osoby z Francji – 2*(300 euro +50€ + 3 * 80 euro) = 1400 euro iv. 2 osoby z Niemiec – 2*(250 euro + 50 euro + 3*80 euro) = 1500€ v. 2 osoby z Polski – 3*(150 euro + 50€ + 3*80 euro) = 1200 euro vi. razem: 8000€ vii. Arbeitsttreffen w 2. roku (5000€) (c) Arbetistreffen w 3. roku (5000€) (d) Arbeitstreffen razem: 3 * 5000€ + 8000€ = 23.000€ 7. współpracownik z Niemiec 40000€, 3 lata = 120.000€ 8. Koszty własne 10% 9. 5000 euro publikacja po angielsku
Rozliczenie
300000€ -20.000 Tagungen -30.000 10% Pauschale Adm. -------- 250.000€ -------- Deutschland 125.000€ 120.000 1 Stelle in Deutschland = 3*40.000 (65%) 5000€ Hilfe --------- Polen 125.000€ A. 3*12*300€=10.800€
B. 3*12*2500€ = 90.000€ 3*12*500€ - współpracownik lub na moje miejsce 1000€+300€
Wniosek
1. teoria 3 generacji 1. 1. generacja: wysiedleńcy, uczestnicy 2. 2. generacja: dzieci wysiedleńców, przez opowiaści, lub ich brak (tabu), pośrednio 3. 3. generacja: opowieści dziadków (Enkelperspektive), nie są emocjolanie związani jak wcześnijesze geenracje, przez telewizją, szkole, święta państwowe; nie jest już tak ważne, wiedzą mniej; jak mogą się dowedzieć? --- Wikipedia, a nie książki historyczne (oglądalność); w jaki sposób trafiają, skąd są ich interesy? 1. Czy są jakieś nowe tematy? Można użyć innych medióą, aby stworzyć ramy: filmy: audycje, 2. polski udział w Holokauście (Pasikowski, Pokłosie 2012 – praca pamięci; Gross, Sąsiedzi 2000, Agnieszka Arnold, 1999) - jak te temat rozpoczęły polską i międzynarodwą debatę; antysemityzm, wrogość wobec Niemców 3. Ziemie Odzyskane, Prawo i pięść; Ciemnoe prawie noc (powieść, film) 4. Erika Steinbach, Związek Wypędzonych (CDU, CSU) 5. Flucht, Vertreibung 6. Unsere Mutter, unesere Vaetter; Gustloff 7. debattenfaelder zu reoknstruiren; welche niederschlage in popluaere geschichte 2. 20 artykułów jako przykłady (KL Warschau) 3. Fragenkatalog zu jede Artikeln, praca dla ludzi 4. Konfilkttrestigthemenfaled – pola brzemienne w konflikt, mapa pół
Zeitplan
1. 1-4 Monate 1. Themenfelder bestellen; 2. Rekonsruieren die Umfeld der Debatte, auf Grund audiovisuelle mediem: Bucher, Film, Internet 3. welche Bereiche: polnische beteilung von Holokaus, Flucht und Vertreibung, deutsches Kulturerbe in widergewonne Gebiete; 4. Fragenkatalog 5. jak znajdziemy problemy 6. Polnische, Englischen 7. 100 Aritkeln in 3 Spache = 300 Artikeln 2. 5-8 Monate 1. 70-100 Artikeln auswaehlen 2. die Artikeln zu analysieren: wydarzenia (wysiedlenie), miasta, osoby, instytucję, historia uniwersytetów (Wrocław – brak kontynuacji: Prusy, Niemcy, Polacy), muzea, historia miast Hanzy, miasta zbudowane przez Krzyżaków 3. Kursorisch sichtern – pobieżnie przejrzeć 3. 9-25 – detalierte Analyse; zusammenzufassen, analysieren, Hauptthemen zu identizieren; 24 Bereiche bennant; 4. 27-28 Halbjahres – die Vorbereitung der Tagung, dostjemy uwagi i feedback 5. 29 Monat - Die Tagung, 6. 30-31 Monate – Nachberetung der Tagung 7. 31 – 36 Monate- Erstellung der Publikation