Pearl S. Buck: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 6: | Linia 6: | ||
* wymiotowanie w pociągu, s. 78 | * wymiotowanie w pociągu, s. 78 | ||
* zepchnięcie człowieka z promu, s. 85 | * zepchnięcie człowieka z promu, s. 85 | ||
− | * komunista - nie wolno wymawiać tego słowa, s. 120; "czerwone diabły", s. 121, "Tacy jak wy robią z nas komunistów!", s. 125, 128, 130, ; | + | * komunista - nie wolno wymawiać tego słowa, s. 120; "czerwone diabły", s. 121, "Tacy jak wy robią z nas komunistów!", s. 125, 128, 130, 272, 274, 318, 368, 369; |
+ | * podatki za wysokie, s. 346 | ||
* wieś - nieuctwo i ignoranctwo, s. 209; zasady dzierżawy, s. 210; | * wieś - nieuctwo i ignoranctwo, s. 209; zasady dzierżawy, s. 210; | ||
+ | * chłopi a właściciele, s. 211; chłopi groźni, s. 226; chłopi chcą mieć brudne twarze, s. 274; rewolucja nic nie zmienia, s. 317; paternalizm, s. 324; | ||
+ | * sklep z gorąca wodą, s. 219. | ||
+ | * różnice kulturowe: w Chinach dzieci załatwiają się na podłogę, s. 340; | ||
+ | * "Kobiety te nie chciały poddawać się staromodnym regułom i zwyczajom konieczności zamążpójścia jeśli nie zwracały na siebie uwagi wybitną urodą lub specjalnymi zdolnościami. Poświęciły się pracy dla innych", s. 392. |
Aktualna wersja na dzień 19:01, 20 maj 2020
- Pearl S. Buck, Węzły krwi. Powieść o współczesnych Chinach, przeł. Aga Corvin Mundell, Wydawnictwo Polskie Tern Book, Londyn 1956.
- Pearl S. Buck, Kinfolk
Węzły krwi
- wymiotowanie w pociągu, s. 78
- zepchnięcie człowieka z promu, s. 85
- komunista - nie wolno wymawiać tego słowa, s. 120; "czerwone diabły", s. 121, "Tacy jak wy robią z nas komunistów!", s. 125, 128, 130, 272, 274, 318, 368, 369;
- podatki za wysokie, s. 346
- wieś - nieuctwo i ignoranctwo, s. 209; zasady dzierżawy, s. 210;
- chłopi a właściciele, s. 211; chłopi groźni, s. 226; chłopi chcą mieć brudne twarze, s. 274; rewolucja nic nie zmienia, s. 317; paternalizm, s. 324;
- sklep z gorąca wodą, s. 219.
- różnice kulturowe: w Chinach dzieci załatwiają się na podłogę, s. 340;
- "Kobiety te nie chciały poddawać się staromodnym regułom i zwyczajom konieczności zamążpójścia jeśli nie zwracały na siebie uwagi wybitną urodą lub specjalnymi zdolnościami. Poświęciły się pracy dla innych", s. 392.