Piśmienność: Różnice pomiędzy wersjami
Z Literatura przedmiotu
Linia 4: | Linia 4: | ||
* piśmienność a alfabetyzacja | * piśmienność a alfabetyzacja | ||
* International Literacy Association, 2020: 781 mln niepiśmiennych (12% populacji)<ref>Amy Rea, How Serious Is America’s Literacy Problem?</ref> | * International Literacy Association, 2020: 781 mln niepiśmiennych (12% populacji)<ref>Amy Rea, How Serious Is America’s Literacy Problem?</ref> | ||
+ | ** illiterate (cannot read a single word) | ||
+ | ** functionally illiterate (with a basic or below basic ability to read) | ||
+ | * National Center for Educational Statistics (NCES), 2020: 21% adults in the United States (about 43 million) | ||
==Bibliografia== | ==Bibliografia== |
Wersja z 16:18, 31 maj 2021
- skrypturalność
- rękopis, manuskrypt
- piśmienność a czytelnictwo
- piśmienność a alfabetyzacja
- International Literacy Association, 2020: 781 mln niepiśmiennych (12% populacji)[1]
- illiterate (cannot read a single word)
- functionally illiterate (with a basic or below basic ability to read)
- National Center for Educational Statistics (NCES), 2020: 21% adults in the United States (about 43 million)
Bibliografia
- Amy Rea, How Serious Is America’s Literacy Problem?, "Library Journal" Apr 29, 2020.
Przypisy
- ↑ Amy Rea, How Serious Is America’s Literacy Problem?