Sybir: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Utworzono nową stronę " "W pierwszych latach naszego stulecia wraca do Knorozów z Syberii czterech mężczyzn, skazanych za pobicie sąsiada na вольное поселение. Wracają on...")
 
 
Linia 1: Linia 1:
  
  "W pierwszych latach naszego stulecia wraca do Knorozów z Syberii czterech mężczyzn, skazanych za pobicie sąsiada na вольное поселение. Wracają oni z zamiarem zabrania żon i dobytku, i powrotu na Syberię. "Nie tam Sybir, ale tu jest Sybir i katorga" — tłumaczą sąsiadom. Żony nie zgodziły się na proponowany wyjazd, zrezygnowali więc z niego i mężowie. Nei zrezygnowali natomiast ze zdobytych tam nawyków gospodarowania i narzędzi pracy. Były to mianowicie: orka za pomocą pług i konia, wozy na żelaznych osiach, brony z żelaznymi zębami."<ref>Włodzimierz Pawluczuk, Światopogląd jednostki w warunkach rozpadu społeczności tradycyjnej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1972, s. 107.</ref>
+
  "W pierwszych latach naszego stulecia wraca do Knorozów z Syberii czterech mężczyzn, skazanych za pobicie sąsiada na вольное поселение. Wracają oni z zamiarem zabrania żon i dobytku, i powrotu na Syberię. "Nie tam Sybir, ale tu jest Sybir i katorga" — tłumaczą sąsiadom. Żony nie zgodziły się na proponowany wyjazd, zrezygnowali więc z niego i mężowie. Nie zrezygnowali natomiast ze zdobytych tam nawyków gospodarowania i narzędzi pracy. Były to mianowicie: orka za pomocą pług i konia, wozy na żelaznych osiach, brony z żelaznymi zębami."<ref>Włodzimierz Pawluczuk, Światopogląd jednostki w warunkach rozpadu społeczności tradycyjnej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1972, s. 107.</ref>

Aktualna wersja na dzień 17:58, 13 maj 2020

"W pierwszych latach naszego stulecia wraca do Knorozów z Syberii czterech mężczyzn, skazanych za pobicie sąsiada na вольное поселение. Wracają oni z zamiarem zabrania żon i dobytku, i powrotu na Syberię. "Nie tam Sybir, ale tu jest Sybir i katorga" — tłumaczą sąsiadom. Żony nie zgodziły się na proponowany wyjazd, zrezygnowali więc z niego i mężowie. Nie zrezygnowali natomiast ze zdobytych tam nawyków gospodarowania i narzędzi pracy. Były to mianowicie: orka za pomocą pług i konia, wozy na żelaznych osiach, brony z żelaznymi zębami."[1]
  1. Włodzimierz Pawluczuk, Światopogląd jednostki w warunkach rozpadu społeczności tradycyjnej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1972, s. 107.