Harold Innis: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
Linia 3: Linia 3:
 
*# do dystrybucji wiedzy w czasie
 
*# do dystrybucji wiedzy w czasie
 
*# i w przestrzeni (D. Mersch, Teorie mediów, s. 95)
 
*# i w przestrzeni (D. Mersch, Teorie mediów, s. 95)
* Harold Innis, Nachylenie komunikacyjne, przeł. A. Melon-Regulska, w: G. Godlewski (red.), "Communicare. Almanach Antropologiczny. Temat: Oralność/piśmienność", Warszawa 2007.
+
 
 +
* Nachylenie komunikacyjne: "Względny nacisk na czas lub przestrzeń implikuje ukierunkowanie wpływu danego medium na kulturę, w której jest osadzone.
 +
Podejmując badania tego wpływu, zmuszeni jesteśmy uchwycić nachylenie komunikacyjnej okresu, w którym sami żyjemy i pracujemy. (…) Nachylenie cywilizacji nowoczesnej, związane z gazetą i radiem, wykształca pewną perspektywę, która ujawnia się w zestawieniu z cywilizacjami zdominowanymi przez inne media”<ref> Harold Innis, Nachylenie komunikacyjne, przeł. A. Melon-Regulska, w: G. Godlewski (red.), "Communicare. Almanach Antropologiczny. Temat: Oralność/piśmienność", Warszawa 2007, s. 9-10.</ref>
  
 
==Literatura==
 
==Literatura==

Wersja z 16:19, 15 mar 2021

  • H. Innis - media służą:
    1. do dystrybucji wiedzy w czasie
    2. i w przestrzeni (D. Mersch, Teorie mediów, s. 95)
  • Nachylenie komunikacyjne: "Względny nacisk na czas lub przestrzeń implikuje ukierunkowanie wpływu danego medium na kulturę, w której jest osadzone.

Podejmując badania tego wpływu, zmuszeni jesteśmy uchwycić nachylenie komunikacyjnej okresu, w którym sami żyjemy i pracujemy. (…) Nachylenie cywilizacji nowoczesnej, związane z gazetą i radiem, wykształca pewną perspektywę, która ujawnia się w zestawieniu z cywilizacjami zdominowanymi przez inne media”[1]

Literatura

  • Innis, Harold. (1930) The Fur Trade in Canada: An Introduction to Canadian Economic History. Revised edition (1956). Toronto: University of Toronto Press.
  • Innis, Harold. (1950) Empire and Communications. Oxford: Clarendon Press.
  • Innis, Harold. (1951) The Bias of Communication. Toronto: University of Toronto Press.
  • Harold Innis, The Bias of Communication, University of Toronto Press 2008.
  • Harold Innis, Nachylenie komunikacyjne, przeł. A. Melon-Regulska, w: G. Godlewski (red.), "Communicare. Almanach Antropologiczny. Temat: Oralność/piśmienność", Warszawa 2007, s. 9-10.