Kultura popularna
Z Literatura przedmiotu
Bibliografia
- Dariusz Czaja (red.) Mitologie popularne. Szkice z antropologii współczesności, Kraków 1994.
- Piotr Kowalski (Nie)bezpieczne światy masowej wyobraźni. Studia o literaturze i kulturze popularnej, Opole 1996.
- John Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, przeł. J. Barański, Kraków 2003.
- Dominic Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, tłum. W. Burszta, Poznań 1998.
- Monika Sznajderman, Współczesna Biblia Pauperum. Szkice o wideo i kulturze popularnej, Kraków 1998
- John Fiske Zrozumieć kulturę popularną, Kraków 2010.
- Marek Krajewski, Kultury kultury popularnej, Poznań 2003.
- J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003.
- D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Poznań 1998.
- K. Banaszkiewicz, Nikt nie rodzi się telewidzem, Kraków 2000.
- W. J. Burszta, Kultura popularna jako wspólnota uczuciowa, w: „Kultura Popularna”, 2002 nr 1.
- Bauman o popkulturze. Wypisy, wyb. M. Halawa, P. Wróbel, Warszawa 2008.
- W. J. Burszta, Od mowy magicznej do szumów popkultury, Warszawa 2009.
- CAMPania. Zjawisko campu we współczesnej kulturze, red. P. Oczko, Warszawa 2008.
- W. J. Burszta, W. Kuligowski, Sequel. Dalsze przygody kultury w globalnym świecie, Warszawa 2005.
- M. Castells, Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, tłum T. Hornowski, Poznań 2003.
- M. Czubaj, Biodra Elvisa Presleya. Od paleoherosów do neofanów, Warszawa 2007.
- D. Dayan, E. Katz, Wydarzenia medialne. Historia transmitowana na żywo, tłum A. Sawisz, Warszawa 2008.
- R. Drozdowski, Obraza na obrazy. Strategie społecznego oporu wobec obrazów dominujących, Poznań 2006.
- Dziecko w świecie mediów i konsumpcji, red. M. Bogunia-Borowska, Kraków 2006.
- U. Eco, Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: pomiędzy retoryką a ideologią, Kraków 2008.
- T. Edensor, Tożsamość narodowa, kultura popularna i życie codzienne, Kraków 2004.
- Ekrany piśmienności. O przyjemnościach tekstu w epoce nowych mediów, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2008.
- M. Filiciak, Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Warszawa 2006.
- Film: fabryka emocji, red. K. Klejsa, T. Kłys, Kraków 2003.
- Gadżety popkultury. Społeczne życie przedmiotów, W. Godzic, M. Żakowski (red.), Warszawa 2007.
- Tomasz Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa-Kraków 1999.
- Wiesław Godzic, Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Kraków 1996.
- W. Godzic, Telewizja jako kultura, Kraków 2002.
- W. Godzic, Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów. Warszawa 2007.
- M. Gołębiewska, Demontaż atrakcji, O estetyce audiowizualności, Gdańsk 2003.
- M. Halawa, Życie codzienne z telewizorem, Warszawa 2006.
- M. Hopfinger, Doświadczenie audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej, Warszawa 2003.
- Intermedialność w kulturze końca XX wieku, red. A. Gwóźdź, Białystok 1998.
- H. Jacoby, W. Irwin, Dr House i filozofia – wszyscy kłamią. Gliwice 2009
- W. Jakubowski, Edukacja w świecie kultury popularnej, Kraków 2006.
- H. Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007.
- M. Jędryka, Popkultura dla blondynek, Gliwice 2009.
- Karnawalizacja. Tendencje ludyczne w kulturze współczesnej, red. Grad J., Mamzer H., Poznań 2004.
- Kiczosfery współczesności, red. W. Burszta, E. Sekuła, Warszawa 2008.
- J. Kończak, Od Tele-echa do Polskiego ZOO. Ewolucja programu TVP, Warszawa 2008.
- P. Kowalski, Popkultura i humaniści. Daleki od kompletności remanent spraw, poglądów i mistyfikacji, Kraków 2004.
- B. Koziczyński, 333 popkultowe rzeczy… PRL. Jakość pierwsza, Poznań 2009.
- K. Krzan, Ekstaza w wersji pop. Poszukiwania mistyczne w kulturze popularnej, Warszawa 2008.
- Kultura popularna: konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe, red. A. Gromkowska-Melosik, Z. Melosik, Kraków 2010.
- Kultura popularna – tożsamość – edukacja, red. D. Hejwosz, W. Jakubowski, Kraków 2010.
- A. Lewicki, Od House’a do Shreka. Seryjność w kulturze popularnej, Wrocław 2011.
- G. Makowski, Świątynia konsumpcji. Geneza i społeczne znaczenie centrum handlowego, Warszawa 2003.
- T. Miczka, O zmianie zachowań komunikacyjnych. Konsumenci w nowych sytuacjach audiowizualnych, Katowice 2002.
- T. Miczka, Wielkie żarcie i postmodernizm. O grach intertekstualnych w kinie współczesnym, Katowice 1992.
- Między powtórzeniem a innowacją. Seryjność w kulturze, red. A. Kisielewska, Kraków 2004.
- Niedyskretny urok kiczu. Problemy filmowej kultury popularnej, red. G. Stachówna, Kraków 1997.
- E. Nieroba, A. Czerner, M. Szczepański, Flirty tradycji z popkulturą. Dziedzictwo kulturowe w późnej nowoczesności. Warszawa 2010.
- Od fotografii do rzeczywistości wirtualnej, red. M. Hopfinger, Warszawa 1997.
- A. Ogonowska, Między reprezentacją a symulacją. Szkice z socjologii mediów. Kraków 2007.
- T. Olczyk, Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku, Warszawa 2009.
- K. Olechnicki, Fotoblogi, pamiętniki z opcją przekazu. Fotografia i fotoblogerzy w kulturze konsumpcyjnej. Warszawa 2009.
- R. Pankowski, Rasizm a kultura popularna. Warszawa 2006.
- Podglądanie Wielkiego Brata, red. W. Godzic, Kraków 2001.
- Po kinie?… Audiowizualność w epoce przekaźników elektronicznych, red. A. Gwóźdź, Kraków 1994.
- Pop komunizm. Doświadczenie komunizmu a kultura popularna, red. M. Bogusławska, Z. Grębecka, Kraków 2010.
- Post-soap. Seriale nowej generacji a polska widownia, red. M. Filiciak, B. Giza, Warszawa 2011.
- Potęga i urok zakupów [w:] P. Kowalski (red.), Monety, banknoty i inne środki wymiany, Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2010.
- Prędkość i przyjemność, Kino i telewizja w sobie symulacji elektronicznej, red. A. Gwóźdź, Kielce 1994.
- Przemoc na ekranie, red. M. Hendrykowska, M. Hendrykowski, Poznań 2001.
- G. Ptaszek, Talk show. Szczerość na ekranie?, Warszawa 2007.
- L. Pułka, Kultura mediów i jej spektakle na tle przemian komunikacji społecznej i literatury popularnej, Wrocław 2004.
- Leszek Pułka, Małgorzata Kosińska-Pułka, Agnieszka Ziółek, Książki i ekrany. Eseje o kulturze popularnej, Wrocław 2005.
- Rekonfiguracje modernizmu. Nowoczesność i kultura popularna, red. T.Majewski, Warszawa 2009.
- Rozkoszna zaraza. O rządach mody i kulturze konsumpcji, red. T. Szlendak i K. Pietrowicz, Wrocław 2007.
- G. Sartori, Homo videns. Telewizja i postmyślenie, Warszawa 2007.
- Seriale. Przewodnik krytyki politycznej, Warszawa 2011.
- Słownik literatury popularnej, red. T. Żabski, Wrocław 2006.
- K. Stasiuk, Krytyka kultury jako krytyka komunikacji. Pomiędzy działaniem komunikacyjnym, dyskursem a kulturą masową, Wrocław 2003.
- Studia z teorii komunikowania masowego, red. B. Dobek-Ostrowska, Wrocław 1999.
- E. Szczęsna, Poetyka mediów. Polisemiotyczność, digitalizacja, reklama, Warszawa 2007.
- T. Szlendak, T. Kozłowski, Naga małpa przed telewizorem. Popkultura w świetle psychologii ewolucyjnej, Warszawa2008.
- J. Z. Szeja, Gry fabularne. Nowe zjawisko kultury współczesnej, Kraków 2004.
- Świat (z) kolorowych czasopism, red. E. Zierkiewicz, Wrocław 2010.
- Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, red. R. Allen, Kielce 1998.
- D. Urbańska-Galanciak, Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych, Warszawa 2009.
- R. Wimmer, J. Dominick, Mass media i metody badań, tłum A. Kożuch, Kraków 2008.
- W kulturze pierwszych stron, red. I. Borkowski, A. Woźny, Wrocław, 2005.