Ludobójstwo: Różnice pomiędzy wersjami

Z Literatura przedmiotu
Skocz do: nawigacja, szukaj
(Bibliografia)
 
(Nie pokazano 8 pośrednich wersji utworzonych przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
 +
 
* Raphael Lemkin wprowadza pojęcie   
 
* Raphael Lemkin wprowadza pojęcie   
 +
* Zob. [[Anthony Dirk Moses]], [[Adam Jones]], [[Jean-Paul Sartre]], [[Sven Lindqvist]], [[Raphael Lemkin]], [[Rwanda]]
 
==Czapliński==
 
==Czapliński==
 
Świadkowie nie widzieli, gdy trwała, nie rozpoznali jej istoty, nie wymyślili środków zapobiegawczych na przyszłość.
 
Świadkowie nie widzieli, gdy trwała, nie rozpoznali jej istoty, nie wymyślili środków zapobiegawczych na przyszłość.
Linia 18: Linia 20:
 
Nowy paradygmat w badaniach nad zagładą
 
Nowy paradygmat w badaniach nad zagładą
 
==Bibliografia==
 
==Bibliografia==
 +
* S.Elisabeth Bird, F. Ottanelli, The Asaba Massacre: Trauma, Memory and the Nigerian Civil War, 2017
 
* Czapliński, P. (2015). Katastrofa wsteczna. Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka, (25), 37-66.
 
* Czapliński, P. (2015). Katastrofa wsteczna. Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka, (25), 37-66.
 
* Marco Odello, Piotr Łubiński (red.), The Concept of Genocide in International Criminal Law_ Developments after Lemkin-Routledge (2020).
 
* Marco Odello, Piotr Łubiński (red.), The Concept of Genocide in International Criminal Law_ Developments after Lemkin-Routledge (2020).
 +
* Agnieszka Bieńczyk-Missala, Raphael Lemkin’s legacy in international law, w: Marco Odello, Piotr Łubiński (red.), The Concept of Genocide in International Criminal Law_ Developments after Lemkin-Routledge (2020).
 
* Lemkin, Raphael (2008). Axis rule in occupied Europe : laws of occupation, analysis of government, proposals for redress. Clark, NJ: Lawbook Exchange.
 
* Lemkin, Raphael (2008). Axis rule in occupied Europe : laws of occupation, analysis of government, proposals for redress. Clark, NJ: Lawbook Exchange.
 +
* Joanna Tokarska-Bakir, Pod klątwą. Społeczny portret pogromu kieleckiego, Wydawnictwo: Czarna Owca 2018.
 
* Melanie, Altanian 2021 Genocide Denial as Testimonial Opression, Social Epistemology, 35, 2
 
* Melanie, Altanian 2021 Genocide Denial as Testimonial Opression, Social Epistemology, 35, 2
 +
* Sheri P. Rosenberg, Genocide is a process, not an event, 2012
 
* Mathias Thaler 2012 Just pretending: policical apologies for historicical injustice and vice's tribute to virtue, Critical Review of Internation Social and Political Philosophy 15, 3.
 
* Mathias Thaler 2012 Just pretending: policical apologies for historicical injustice and vice's tribute to virtue, Critical Review of Internation Social and Political Philosophy 15, 3.
 
* Lynne Tirell 2012 Genocidal Language Games, in: I. Maitra, M. K. McGowan (eds.), Speech and Harm. Controversies over Free Speech, Oxford: OUP.  
 
* Lynne Tirell 2012 Genocidal Language Games, in: I. Maitra, M. K. McGowan (eds.), Speech and Harm. Controversies over Free Speech, Oxford: OUP.  
 
* Daniel Butt 2008 Rectyfying Internation Injustice: Principles of Comptensation Between Nations
 
* Daniel Butt 2008 Rectyfying Internation Injustice: Principles of Comptensation Between Nations
 
* Howard McGary 2010 Reconciliation and Reparations, in Metaphilosophy 41, 2.
 
* Howard McGary 2010 Reconciliation and Reparations, in Metaphilosophy 41, 2.
 +
 +
==Internet==
 +
* https://www.securitycouncilreport.org/democratic-republic-of-the-congo/

Aktualna wersja na dzień 19:52, 9 sty 2024

Czapliński

Świadkowie nie widzieli, gdy trwała, nie rozpoznali jej istoty, nie wymyślili środków zapobiegawczych na przyszłość. Kiedy po jakimś czasie ich potomkowie odzyskują zdolność widzenia i rozumienia, kiedy opracowują środki zaradcze, kata-strofa, która już kiedyś nastąpiła, zaczyna dziać się powtórnie – rozprzestrzeniając się we wszystkich kierunkach. -- Definicja

Być może jednak w tym właśnie tkwi sedno koncepcji Grynberga, który uświadamiał, że społeczeństwo dopiero wtedy staje się otwarte i dopiero wtedy nie przedłuża katastrofy wykluczania, gdy stwarza warunki osobnego istnienia swoim grupom. -- Warunek otwartości społeczeństwa

paradygmatem zwykłości czy też paradygmatem normalnościowym -- Nowy paradygmat w badaniach nad zagładą

Bibliografia

  • S.Elisabeth Bird, F. Ottanelli, The Asaba Massacre: Trauma, Memory and the Nigerian Civil War, 2017
  • Czapliński, P. (2015). Katastrofa wsteczna. Poznańskie Studia Polonistyczne. Seria Literacka, (25), 37-66.
  • Marco Odello, Piotr Łubiński (red.), The Concept of Genocide in International Criminal Law_ Developments after Lemkin-Routledge (2020).
  • Agnieszka Bieńczyk-Missala, Raphael Lemkin’s legacy in international law, w: Marco Odello, Piotr Łubiński (red.), The Concept of Genocide in International Criminal Law_ Developments after Lemkin-Routledge (2020).
  • Lemkin, Raphael (2008). Axis rule in occupied Europe : laws of occupation, analysis of government, proposals for redress. Clark, NJ: Lawbook Exchange.
  • Joanna Tokarska-Bakir, Pod klątwą. Społeczny portret pogromu kieleckiego, Wydawnictwo: Czarna Owca 2018.
  • Melanie, Altanian 2021 Genocide Denial as Testimonial Opression, Social Epistemology, 35, 2
  • Sheri P. Rosenberg, Genocide is a process, not an event, 2012
  • Mathias Thaler 2012 Just pretending: policical apologies for historicical injustice and vice's tribute to virtue, Critical Review of Internation Social and Political Philosophy 15, 3.
  • Lynne Tirell 2012 Genocidal Language Games, in: I. Maitra, M. K. McGowan (eds.), Speech and Harm. Controversies over Free Speech, Oxford: OUP.
  • Daniel Butt 2008 Rectyfying Internation Injustice: Principles of Comptensation Between Nations
  • Howard McGary 2010 Reconciliation and Reparations, in Metaphilosophy 41, 2.

Internet